2109336162 Ευρυδάμαντος 18, Νεος Κόσμος politispt@yahoo.gr
hero image

Ειδικό φυσικοθεραπευτηριο για παιδιά
Φυσικοθεραπευτήριο παιδιών Νέος Κόσμος Αθήνα
_____

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

 

Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που βοηθά τους ανθρώπους να διεκπεραιώσουν τις καθημερινές δραστηριότητες που είναι σημαντικές για αυτούς, ανεξάρτητα από την πάθηση, την αναπηρία ή μειονεξία που πιθανόν να αντιμετωπίζουν. (AOTA,1994)

Οι στόχοι της εργοθεραπείας στα παιδιά με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, είναι σύνθετοι και πολύπλευροι. Ανάλογα με την ηλικία και τις δυσκολίες του παιδιού, γίνεται παρέμβαση σε διάφορους τομείς λειτουργικότητας. Οι τομείς είναι οι εξής:
 

Λεπτή κινητικότητα, τομέας υπεύθυνος για την λαβή και τον έλεγχο του μολυβιού, τον χειρισμό διάφορων εργαλείων, όπως το ψαλίδι και άλλων μικρών αντικειμένων, δέσιμο κορδονιών, τον οπτικοκινητικό συντονισμό αλλά και τον αμφίπλευρο συντονισμό.
Αδρή κινητικότητα, η οποία συμπεριλαμβάνει την ισορροπία, τον συντονισμό άνω και κάτω άκρων , τον στατικό έλεγχο, την ενδυνάμωση αλλά και την χαλάρωση των μυϊκών ομάδων.
Αντιληπτικό-γνωστικός, που περιλαμβάνει την οπτική αντίληψη, την διάρκεια προσοχής και συγκέντρωσης, την οργάνωση, την μνήμη, την μίμηση, τις γνώσεις για τα μεγέθη, σχήματα, χρώματα και τις εποχές. Επίσης, σε αυτό τον τομέα ανήκουν και η σωματογνωσία, η οπτική και ακουστική αντίληψη.
Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ), στις οποίες εντάσσονται η σίτιση, η ένδυση - απόδυση και η προσωπική υγιεινή, όπως η χρήση τουαλέτας, το μπάνιο, το βούρτσισμα των δοντιών.
Τέλος, Αισθητηριακός τομέας, που είναι υπεύθυνος για την αισθητηριακή ολοκλήρωση, μια φυσική νευρολογική διαδικασία κατά την οποία ο εγκέφαλος οργανώνει κατάλληλα τις αισθητηριακές πληροφορίες που δέχεται από το περιβάλλον.

 

 

Η επιλογή κι ο καθορισμός των τομέων παρέμβασης , γίνεται σε συνεργασία με τους γονείς κι έχουν καθοριστική σημασία. Όλες οι παραπάνω δεξιότητες αποτελούν σημαντικά κομμάτια ενός μεγάλου πάζλ, κι οδηγούν τελικά στην σφαιρική προσέγγιση όλων των δυσκολιών, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής ενός ανθρώπου.

Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων ενός παιδιού στο μέγιστο βαθμό, μπορεί να αλλάξει καθοριστικά την εξέλιξη του. Στον χώρο της εργοθεραπείας υπάρχει πλήρης εξοπλισμός από ειδικά καθίσματα, βοηθήματα, εκπαιδευτικά παιχνίδια και προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Τέλος, σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, ένα παιδί χρειάζεται την αξιολόγηση ενός εργοθεραπευτή αν παρουσιάζει συνδυασμό από τις παρακάτω δυσκολίες:
♦ Είναι αδέξιο στην κίνηση με το σώμα του.
♦ Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο).
♦ Πέφτει εύκολα κάτω, πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.
♦ Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματός του στον χώρο.
♦ Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη λόγου και ομιλίας.
♦ Η ομιλία του είναι δυσνόητη, δεν αρθρώνει σωστά.
♦ Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του.
♦ Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
♦ Δεν έχει φίλους της ηλικίας του και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή μεγαλύτερα παιδιά.
♦ Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση.
♦ Παρουσιάζει υπερκινητικότητα.
♦ Είναι πολύ παθητικό, πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο.
♦ Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα.
♦ Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι.
♦ Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων, όταν γράφει.
♦ Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.
♦ Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική του εργασία.
♦ Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
♦ Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί.

 

 

Πηγή: American Occupational Therapy Association